torsdag 9 maj 2013

Snickarglädje

För ett tag sedan fick jag en beställning från en av mina "stamkunder". Hon önskade ett grattiskort till en glad snickare som fyllde 60.

Jag blev inspirerad av min granne Lotta som gjort ett kort till en snickare på Haboscrappen i mars. Hon hade använt October Afternoons papper Main Gate från serien MiDWAY där baksidan är med plankor med lite falnad färg på. 
Så det gjorde jag med och kombinerade det med ett eget snickarinspirerat papper som jag gjort genom att köra ett akvarellpapper i en "embossing folder" (va i hela fridens namn heter det på svenska?!?) med trästruktur och färga med en distressdyna.
Så här blev mitt kort.


Jag skiljde av de bägge papperna med ett brunt band. Grattisstämpel från Rox Stamp som jag stämplade med svart på vitt papper med gjorde en bakgrundsstämpling i grått med en stämpel med trästruktur.
Som dekoration fick det bli lite charms i form av verktyg, 2 brads med skruvtopp och en bit trasig tumstock som jag hittade i vårt förråd. 
Tycker jag lyckades få med rätt mycket snickare på detta kort.

Trevlig kväll!
/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar