torsdag 4 april 2013

Kort med kokbok och res-tema

Fick i påskveckan en kortbeställning till en kille som fyllde 30. I present skulle han få en fransk kokbok som nu fanns översatt till svenska. 
Killen i fråga gillade god mat och goda viner, så detta fick gärna vara med, liksom kokboken, hans namn och ålder samt att han gillade att resa.
Hmmm...klurigt igen! Men så här blev resultatet.


Av en pysselkompis fick jag tipset att göra en bok av papper och cardstock. Tack snälla  Catarina för det tipset!
Som blad till "kokboken" tog jag blad ur en gammal bok och hade turen att hitta några sidor med text om mjöl, smör mm.
Brads med bestick fick stärka matkänslan och en vinöppnare fick symbolisera vinet.
Bakgrundspappret är som många av mina senaste kort gjort med distresser och Tim Holtz-stämpel, där texten Paris fanns med.
Lite biljett- och poststämplar fick symbolisera resorna och där valde jag länder och platser han varit på.

Måste erkänna att jag var lite nöjd när jag var klar att jag lyckats få med allt.

Trevlig kväll allesammans!
Själv längtar jag till våren, hoppas den och värmen kommer snart!
/Marit



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar