torsdag 14 februari 2013

4 färger - 1 motiv - 4 väldigt olika kort

Sjukdag 15 och jag började bli riktigt trött på att aldrig bli frisk. Förra torsdagen var jag på Vårdcentralen och fick penicillin mot bihåleinflammation och någon ilsken bakterie som höll till i mitt svalg. Diagnosen löd influensa som gått över till något bakteriellt och gett följdsjukdomar.
Natten som kom vaknade jag med ögoninflammation på bägge ögonen. Det kändes som mitt huvudet var överfyllt med bakterier.

Nu en vecka senare var förbättringen knapp. Lite bättre har jag kanske blivit, framför allt i halsen. Men idag var penicillnet slut och värken över bihålorna kvarstod och jag har åter varit på vårdcentralen. Den här gången fick jag ett nytt penicillin med ett bredare spektra, samt några kortisontabletter som skall tränga in även i de djupaste bihålor. 
Kortisontabletterna skall tas på morgonen för man blir pigg av dem, men läkaren ville att jag trots att klockan var 4 på eftermiddagen skulle ta både morgonens och lunchens dos av antibiotika plus kortisontabletterna.

Och nu händer det grejer vill jag lova, känner mig redan piggare. Nu vänder det!!!
Och det är på tiden, halva februari har passerat utan att jag fattat något. Allt bara flyter ihop som ett töcken av pappersnäsdukar, piller och sömnlösa nätter.

TV-utbudet är ju inte det bästa på dagarna. Man tröttnar rätt fort på hysteriska hemmafruar i Miami, odrägliga fotomodeller och svenskar med 30 blankolån och noll koll på ekonomi.
Även om orken varit knapp så har det blivit kortare stunder vid pysselbordet. Jag var bara tvungen att få göra nåt roligt och med lite Ipren och Alvedon så orkade jag.
Testade att måla ett och samma motiv i 4 olika färger och gjorde sedan 4 väldigt olika kort.

Först ut är det bruna. Gjorde bakgrundspapper med stämplar och distressdynor och testade min nya washitejp med klockor. Love it.



Det rosa fick bli lite gulligare med små vimplar även de gjorda av washitejp. Urtavla från Quickutz och papper från Bella Rosa.


Till det blå (som jag bloggat om tidigare då jag deltog med det i en skissutmaning) har jag använt ett papper från Inkido, stämpel från Pieces and Piecies och en blomsnurra från en Tim Holtz die.


Slutligen ett i gröna toner. Fjärlar från en Martha Stewart stans och ett papper från Cratepaper som jag köpte för inga pengar alls då Hildas Rum hade sin utförsöljning på 90%.


Som sagt, 4 färger på ett och samma motiv som gav 4 väldigt olika kort. Nu är kortlådan påfylld med babykort. Kanske snart dags att börja med påskkorten, eller...?

/ en sjuk men på väg att bli frisk Marit

1 kommentar:

  1. Åh, vad skönt att höra att du äntligen mår bättre! Snygga kort allihopa, men jag tror att det bruna är min absoluta favorit!
    Kram

    SvaraRadera