fredag 7 december 2012

Lata dagar i paradiset

Solen fortsatte skina på oss på Koh Lanta och vi har njutit av några lata dagar med mycket bad och sol.

Frukosten på vårt hotell var helt suverän. Gillar speciellt när man kan få beställa sin egen omelett med lite skinka och grönsaker.
Under onsdagen utökades skaran med bröllopsgäster då brudens far med sambo kom ner. Det visade sig också att de skulle bo på samma hotell som oss.

Jag har aldrig sett så fina solnedgångar någon annanstans som på Koh Lanta. Ofta går en klotrund röd sol rätt ner i havet och du har ett perfekt läge att sitta nere på stranden och njuta av skådespelet.


På onsdagskvällen hade jag lite svårt att komma till ro. Min syster med familj var på väg genom snökaoset med bil från Jönköping till Stockholm i hopp om att på kvällen få flyga ner hit.
Om det är någon som är värd denna resan så är det hon och hennes familj.
Då de bokade i februari hade de ingen aning om vad som väntade dem. Allt de visste var att de skulle få flytta in i sitt drömhus framåt sommaren.
Runt påsk fick min syster besked att hon hade bröstcancer. Hur är det ens möjligt när man är 34 år och mitt uppe i livet som småbarnsförälder och med husbygge?!?
Sedan drog hela processen igång med operationer och cellgiftsbehandlingar. I det tuffa schemat skulle även ett hus färdigställas, barn tas om hand och hennes mans egna firma rulla på.
Jag är så imponerad av hennes styrka och beundrar henne som hållit modet uppe genom allt detta.
Då behandlingarna nu är över är hela familjen nu så värda denna semester. Så måtte inte nu snön stoppa dem.

På torsdagsmorgonen gick vi upp tidigt för att springa. Till min stora glädje upptäckte jag att min syster kommit fram till Arlanda och att deras plan på något mirakulöst sätt fått lyfta. Av alla inställda plan denna dag så kom de iväg, dock med 1,5 h försening, men vad gör väl det, de fick ju lyfta.

Efter denna positiva upptäckt testade vi något nytt, barfotalöpning på stranden. Kändes riktigt mycket i både ben och mage, då hela kroppen fick jobba på ett annat sätt. Men det var väldigt skönt och stranden låg i skugga så tidigt på morgonen.
Man fick dock se upp vad man satte fötterna och parera för alla krabbor som sprang runt på stranden. Det gällde också att hålla sig där sanden var någorlunda fast, annars sjönk fötterna ner för långt och gjorde det omöjligt att springa.

Då vi kom tillbaka hade städerskorna dekorerat vår säng lite extra.


Sedan blev det en skön dag på stranden som till stor del tillbringades i skugga, det var varmt idag!
På eftermiddagen samlades hela gänget och hade poolhäng på vårt hotell.


Jag var lite rastlös och väntade på att syrran med familj skulle anlända. I väntan på detta hängde vi andra på Funky Fish. Jag hade fått reda på deras bunglalownummer och vid 9-tiden på kvällen hittade jag dem där borta.
Sedan njöt vi alla av en kväll tillsammans på Funky Fish. Det är så skönt att ha dem här.
Nu är vi 14 stycken här, ännu saknas 25 gäster. Hoppas de hittar hit i snökaoset.





Kram på er alla hemma i vinterkylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar