torsdag 25 oktober 2012

Lager på lager med 3D-kuddar

Så var det dags för lite kluriga kortbeställningar igen. Denna gången var det dags för ett kort till en tjej som precis blivit klar med sin AT-läkaretjänst. Det skulle vara ett grattiskort som inte fick vara för gulligt och inte fick ha för mycket bling-bling. Det fick heller inte vara för läkarinspirerat.
Tjejen ifråga gillar att resa, dyka, tycker om skaldjur gärna med ett glas gott vin till. Ett kort som gärna skulle gå i lite orange fast inte av den skrikiga tonen.

Klurade mycket på hur jag skulle göra detta kortet och kom då på ett roligt sätt att göra kort på som jag hittade i Scrapfabrikens blogg i september.
Man har ett mönstrat papper som man sedan skär ut mindre kvadrater ur och fäster på cardstock. Sedan fäster man de olika lagren med 3D-kuddar. Då fortsätter mönstret hela vägen men med häftiga effekter.


Pappret med kartan har jag printat ut från en bild jag hittade på nätet. Printade på akvarellpapper och färglade med distresser. Kartan fick symbolisera resorna.
Som motiv valde jag en Magnoliastämpel med en boktrave och fäste en brads i form av ett stetoskop. Tyckte detta blev lagom läkarinspirerat.
En grattisstämpel på en biljettdie passade också in på res-temat.



För att få med vinet och skaldjuren blev det en gömd tag som går att dra ut.



Detta är faktiskt mitt andra kort jag gör av denna typen. Gjorde mitt första redan i september. Kan verkligen rekommendera denna typ av kort. Roliga och lätta att göra.
Nedanstående kortbeställning skulle gå i grönt och grått för att matcha ett paket med en svampbok och svampkniv. Det skulle vara något med att "Fånga dagen" och vara musikinspirerat då musik var allt för denna tjejen.
Papper från Maja design Vintage Summer, motiv hittat på nätet.


Det var allt för denna gången. Tack för ditt besök i min blogg. Lämna gärna en hälsning.
/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar