måndag 25 juni 2012

Sjung om studentens lyckliga dar!

Vilken grå och trist måndag detta blev. Känns som om man aldrig riktigt vaknat. Tänkte passa på att lätta upp med lite studentkort.
Nu är det visserligen en dryg vecka sedan studenterna sprang ut, men här kommer några av de studentkort jag gjorde i år.

Först några roliga och annorlunda studentkort. En kollega till mig hade en systerdotter som skulle ta studenten från Naturbruksgymnasiet. Som examansarbete hade hon ridit in en ko vid namn Pinky. Önskvärt var ett studentkort med en kossa. Så här blev resultatet:


Strax därefter hörde min syster av sig och ville ha ett studentkort till ännu en tjej på Naturbruksgymnasiet. Gärna något med en häst på och om det gick att lösa så skulle hästen ha en studentmössa på huvudet. Och gärna med en kamera runt halsen eftersom tjejen som skulle få det gillade att fotografera. 
Magnoliastämpel, Magnoliaswirl och Maja designs papper fick vara med på bägga korten.


I samma papper gjorde jag även ett kort till en kille som läst teater och film i Stockholm.


En annan kollega önskade 5 studentkort av varierande slag.


Av Reprints papper från i vår provade jag att göra ett studentkort i lite andra färger än de tradionella gula-blå.


Några blev lite studentskyltsinspirerande, även här med Reprints papper.



Och slutligen några vanliga gula och blå.



På detta kort fanns det önskemål om något med ett gevär. Hmm, de är lite speciella mina kollegor. Han som skulle få kortet hade precis tagit jägarexamen och önskade sig nu pengar till en älgstudsare. Jag löste det hela men en liten pengficka på insidan med en bild på ett gevär.






Med hopp om sol och värme önskar jag alla en fortsatt trevlig sommar.
/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar