torsdag 7 juni 2012

Beställningar som gjorde mig lite extra glad...

Det är ju alltid roligt att få beställningar på kort, men ibland så kommer ju de där som gör en lite extra glad. Och senaste tidens beställningar har varit flera sådana.

Från en kollega fick jag önskemål om ett studentkort till en kille som hette Oscar. Han hade läst något inom teater och film och därför ville hon att kortet skulle ha lite anknytning till detta.
Som tur var kom jag ju på att jag hade tejp med filmstrip på och så blev det en utprintad teatersymbol. Så här blev resultatet.


Det var först när jag överlämnade kortet som jag fick veta mer om själva studentfesten. Oscar skulle ha sin fest hemma hos Carola.
- Carola, sa jag. Borde jag veta vem Carola är?
- Ja, sångerskan Carola!

Eftersom Oscar bodde i Stockholm i en liten 3:a och hans mamma var god vän med Carola hade hon erbjudit Oscar att ha sin fest hos henne.
Inte var dag man leverar kort hem till kändisar. :-)

Sedan ringde personalen från Laboratoriet i Eksjö. Eftersom ett av mina kort levererats dit hade de fått nys om mig och önskade nu 4 stycken kort. 2 blivande pensionärer, en 50-åring och en 40-åring.
Kändes lite roligt att det nu spritt sig till Eksjö att man kan beställa kort av mig.

Bägge pensionärerna gillade limegrönt så deras kort blev ganska så lika.



Hon som fyllde 50 år gillade plommonlila och hade en fet tax. På den feta taxen gick jag dock bet.
 

Slutligen var det 40-års kortet som skulle ges till min granne och vän Jennie som jag skulle åka till New York med för att fira hennes och min mans 40-års dag. Så det kortet fick självklart bli lite USA-inspirerat. Maskade in USA:s flagga med mina distresser fast med siffror istället för stjärnor.



Slutligen kom en kollega från Mikrobiologen här i Jönköping och de önskade beställa ett kort till sin medicinske chef, tillika vår verksamhetschef, som fyllde 40. De önskade något med cyklar och berg eftersom han cyklar mycket och framför allt i bergen.
Eftersom jag precis skulle åka till New York var tiden knapp och resultatet blev sådär. Men man kan ju inte säga nej när det är till verksamhetschefen :-)
Det var svårt att få med bergen så på framsidan blev det bara cyklar.


Hittade dock en liten stickers på en alptopp som fick dekorera insidan.

 

Det var allt för denna gången. Hög tid att börja pyssla, beställningar på ytterligare 6 studentkort väntar.

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar