onsdag 16 maj 2012

Senaste tidens kortbeställningar

Senaste tiden har det varit fullt upp då jag hjälp min syster med familj att bygga på deras hus. Trots en intensiv period har jag ändå hunnit med lite pyssel men bloggandet har det blvit sämre med.
Här följer nu några av senaste tidens kortbeställningar.


Roligast kortet jag gjort på länge följer nedan. En kollega önskade beställa ett kort från helglaget hon jobbade i för att avtacka en kollega som går i pension. Önskemålet lyder som följer: "Tänkte oss en chick kvinna med glitter och glamour. Och såklart en handväska!"
Damen ifråga var tydligen väldigt mån om sin handväska och min hjärna började genast jobba.
Ringde min favoritbutik Hildas Rum i Tenhult och frågade om det fanns någonting med handväskor på. Det visade sig då att Crate hade papperet Ashley från serien Paper Doll som var fullt av handväskor. Så givetvis fick det bli en tur till Tenhult.
Så här blev resultatet.


Motivet smyckades med halvpärlor som halsband för att ge damen det chicka uteseendet.

Insidan pryddes av en tag med stämpeln "Cool is my second name" samt en urklippt handväska.



Nästa beställning kom från en fd kollega som börjat på laboratoriet i Eksjö och ville ha ett kort till en av sina anställda som skulle börja på lab i Värnamo.


Beställningarna från kollegorna fortsätter strömma in. Nästa kort var till en golfande man som skulle fylla 50 år och precis köpt stuga på västkusten. Önskemål fanns om att det skulle vara en bild på en golfare som stod och slog ut över havet.
För denna utmaning valde jag att göra ett stafflikort och så här blev resultat.

 

Framsidan

Uppställt stafflikort


Lite snäckbrads fick bli "stoppar".


Nästa kortbeställning var till en 60-åring som skulle få en grill i present. Önskvärt var något med grilltema och i lite blå-gula toner. Som tur var hade min pysselkollega Catarina en stämpel med en grillare. Valde papper från Reprints senaste serie. Tyvärr lite dålig färg på fotot.



Sist men inte minst 2 stycken Krya-på-dig-kort. Återigen mina kollegor som står för beställningarna. Vad skulle jag göra utan dem?!?



Trevlig Kristihimmelsfärds helg allesammans. För mig väntar ytterligare lite husbygge. Men om en vecka så är det snart dags, då väntar 6 dagars semester och en resa till New York. Läääängtar!!!

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar