söndag 6 november 2011

Istället för en blomma...

I torsdags var jag hemma hos Catarina på pysselkväll och vårt mål var att dekorera tänsticksaskar och göra ljuspåsar som vi sett andra göra. Dessa är perfekta att ge bort istället för en blomma eller liknande när man behöver en sådan där "bara-för-att-present".
Vi hade laddat upp med ljus av alla de färger för att fylla alla tänkbara behov. Vi hade en fantastiskt rolig kväll, som tyvärr gick alldeles för fort. Tänka sig att det kunde vara så roligt att göra ljuspåsar med matchande ask och presentförpackning.
Strax efter 23 gav vi upp och detta hade jag då hunnit göra. Blev mycket hösttema nu...


Sedan fick det bli lite skärdgårdstema...


Och slutligen lite jultema...

Några askar utan påsar fick det också bli...



Det vi gjort tog vi med till jobbet för att sälja till våra kollegor.
Och hade man väl börjat var det sedan svårt att sluta. Redan fredagkväll
gjorde jag en ny påse för att ge bort till min syster jag skulle besöka på
lördagskvällen.


Hoppas ni alla haft en trevlig Halloweenhelg, jag skall fortsätta min med lite kortmakeri.

/Marit

1 kommentar:

  1. Vilka superfina presentpåsar du skapat! Visst är det smidigt att kunna förena nytt med nöje - att själv göra sina presenter:)

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera