lördag 10 september 2011

Designat Cybercrop - Extra tävling

Här skulle man skapa valfritt alster där man skull använda sig av något som egentligen inte alls är tänkt till scrapbooking.
Mitt val - metkrokar.

Jag som redan hade lite funderingar på att göra ett lite annorlunda kort till min pappa som fyllde år gillade denna tävling.
Då min pappa är riktigt fisketokig ville jag göra ett fisk-sjö-hav-inspirerat kort. Jag ville att man skulle kunna se både över och under ytan och ett veckat tunt band fick illustrera ytan. En stämpel som föreställer ett grässtrå fick nu bli sjögräs och jag dekorerade delen under ytan med metkrokar. De är verkligen inte tänka för scrapbooking och kortet blev lite vasst.
I krokarna fästes tråd o dekorerades på toppen med flöten urklippta från Maja Designs Skärgårdslivsserie. Jag valde även att klippa ur en fyr från denna serie.
Just den detaljen blev den roligast, fast det insåg jag först efteråt. Tog en fyr som låg i hörnet av mitt papper för att förstöra så lite som möjligt. Då kortet var klar insåg jag att slumpen gjort att jag placerat fyren Långe Jan på kortet till min långa pappa som heter Jan-Åke.
Olyckligtvis finns mig veterligen ingen fyr Åke, annars hade jag klistrat dit den också. :-)
Så här blev kortet:


/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar